Sunday, July 31, 2011

masak- memasak ~

Assalamualaikum~

Hye semua orang ! hujung minggu memang waktu * owh ! skema nye yang di tunggu orang yang bekerjaya macam saya. * poyo lebih, cam ko sorang keje. Kihkihkih. Ary nak bangun lambat, nak berenang sambil buat gaya bebas, kuak lentang and so on atas katil. Hohoho.

Abaikan tuh semua. Dengar sini orang2 kampung, saya nak bagitahu yang hujung minggu ney saya sangat rajin berbanding sebelum2 ney yang kurang rajin nye. :P

Minggu ney saya try masak by my own. Tipu lar kalu tak der bantuan teknikal laen. Am asking my aunty and also mr. goggle. Anyway thanks a lot for YOUR helps. Saya masak siput sedut lemak cili padi. Kalu ade ketam memang sedap, tapi da masak last week. T_T sobsobs

Ney antare bahan2 yang di perlukan :-

  • Siput sedut ( ikut suke nak banyak mane )
  • Santan
  • 4 biji bawang merah
  • 4 biji cili padi (nak pedas lagi letak lebih )
  • 2 batang serai
  • Serbuk kunyit
  • Garam
  • Air

Da ade semua bahan2 tuh boley lar kite semua start memasak yerp puan2 *feeling cam chef wan jap ! cara nak masak macam biasa lar. Saya malas nak taip. Teheee~. Tapi laen orang laen cara masak kan ? so tuh jela kowt. 1st tyme masak lemak neyh, maybe tak hebak sangat rase dye. Tapi aunty saya cakap not bad. Hohoho. Habes jugak dyeowg makan. Saya tak boley nak melantak banyak. Am allergic with seafood !! sadis sungguh. =.= Pape pown alhamdulilah. Tak der yang cirit birit makan saya masak. :)



ney lar hasil nye. tak seberape tapi sedap ! * sila muntah ;p




p/s : my beau a.k.a laki mase depan, awak rase da cukup lom kriteria2 nak jadi bini mase depan awak ? kahkahkah

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates